viernes, 30 de marzo de 2012

Stative verbs

Guys at end of the lessen you’re going to find some exercises and a video, the video it is not optional, you have got to watch it, have fun!

¿Qué son los Stative verbs?

En inglés hay una serie de verbos que NO se usan en su forma continua (presente continuo, futuro continuo…) son verbos que describen estados, situaciones y condiciones y se llaman STATIVE verbs.

-Decimos I have a car, y no I´m having a car.

Los verbos que SI se usan en sus formas continuas son los llamadosDYNAMIC verbs, ya que describen principalmente acciones.

Veamos una lista de los STATIVE verbs más comunes agrupados por categorías:

STATIVE VERBS o verbos que no se usan en su forma continua:

-Verbos que describen un estado (feel , be) o estados mentales como opinión, duda, acuerdo o desacuerdo:

agree, think, believe, disagree, feel, doubt, depend, understand, know, mean, remember, seem, look (=seem), mind, suppose, guess, appear, matter, concern, realise

Ejemplos:

-Mary feels good.  Mary se siente bien.
-I am very happy. Yo estoy muy contenta.
-She looks very nice in that dress. Ella se ve bien con ese vestido.

1)Verbos que describen gustos, preferencias, o emociones: like, dislike, prefer, love, hate.                   

Ejemplos:

-I don´t like cheese. No me gusta el queso.
-I  love westerns. Me encantan las películas del oeste.

2)Verbos relacionados con la posesión o pertenencia: have, possess, belong, own, owe, lack, include, involve.

Ejemplos:

-That house belongs to the Murphys. Esta casa pertenece a los Murphys.
-I don´t understand her accent. No entiendo su acento.

3) Verbos que describen el peso, medida, contenido o características de algo: weigh, measure, consist, contain.

Ejemplos:

- The parcel weighs 3kg and contains 6 video games. El paquete pesa 3kg y contine 6 videojuegos.

4) Verbos que expresan deseo o necesidad: want, wish, need, deserve.

-I want an ice cream. Quiero un helado.

5) Verbos relacionados con la percepción y los sentidos: sound, hear, taste, see, smell,  imagine, recognise, satisfy

Ejemplo:

- The soup smells good. La sopa huele bien. 


Pero !ojo! algunos verbos pueden ser tanto stative como  dynamic;  estos verbos tienen más de un significado.

Algunos de ellos son: be, have, think, see, smell o taste.

Veamos algunos ejemplos:

Be
-She is funny. Ella es divertida.
-She is being very funny. Ella está siendo muy divertida.

En la primera frase se “funny” describe una característica de la persona (static), mientras que en la segunda se habla de un comportamiento en un determinado momento (dynamic).

Have

-I have a car. Tengo un coche.
-Are you having a good time? ¿Lo estás pasando bien?

En el primer ejemplo “have” indica posesión (static) mientras que en el segundo forma parte de la expresión “to have a good time” que no tiene nada que ver con la posesión, otras expresiones con have: have lunch, have a shower, have a party, have a good time

See

-I see what you mean. Entiendo lo que quieres decir.
-I see you now, you are in front of the bookshop. Ahora te veo, estás delante de la librería.
-I´m seeing Mary this afternoon. Voy a ver a Mary esta tarde.
-I´ve been seing my girlfriend since last August. He estado viendo a mi novia desde agosto del año pasado.

See puede significar ver o entender (static) y también reunirse con alguien o tener una relación (dynamic)

Taste (smell)

-The food tastes good. La comida sabe bien.
-The cook is tasting the food. El cocinero está probando la comida.

Podemos decir que algo tiene un sabor u olor determinado, (static) y también hablar de la acción de saborear u oler (dynamic).

Como dato curioso, te sonará seguro un caso en el que estas reglas no se aplican, y es que quién no ha escuchado el famosísimo eslogan de Macdonalds'
“I´m loving it”.

Aquí el verbo love, que debería ser stative, se usa como dynamic; las reglas se rompen en beneficio del marketing y la publicidad. Debido a que el lenguaje es un sistema en constante evolución, este fenómeno ocurre en numerosas ocasiones, pero no quiere decir esto que no debamos aprender las reglas gramaticales, sino al contrario, debemos aprenderlas bien primero, para luego romperlas. 

Decide if these English verbs are action verbsstate verbs,
or can be both action and state verbs.
enjoyread
weighfeel
mindprefer
smellhear
playburn
mattermeasure
containagree
lookworry

English Action And State Verbs - More Practice English Action and State Verbs - More Practice

Choose the correct form of the verb depending on whether in this meaning it is an action or a state verb. If both the Present Continuous and the Present Simple tenses are possible, use the Present Continuous tense.
You need to have cookies enabled in your browser to do this quiz.
  1.    a) Why are you smelling the soup?
       b) Why do you smell the soup?
  2.    a) She was feeling his arm on her shoulder.
       b) She felt his arm on her shoulder.
  3.    a) Are you having an English dictionary?
       b) Do you have an English dictionary?
  4.    a) What are you thinking about?
       b) What do you think about?
  5.    a) I am feeling much better today.
       b) I feel much better today.
  6.    a) What are you looking at?
       b) What do you look at?
  7.    a) I am not hearing you.
       b) I can't hear you.
  8.    a) What are you thinking of me?
       b) What do you think of me?
  9.    a) I am feeling we should go home now.
       b) I feel we should go home now.
  10.    a) This bread is tasting funny.
       b) This bread tastes funny.
 Stative verbs worksheet - Exercises 1
By Viv Quarry (www.vivquarry.com)
Put the verb into the correct form. Use either the present simple or the present continuous.
1. Please don't make so much noise. I __________________ (study).
2. How many languages __________________ (Tom speak).
3. I __________________ (not/belong) to a political party.
4. Hurry! The bus __________________ (come). I __________________ (not/want) to miss it.
5. The River Nile __________________ (flow) into the Mediterranean.
6. The river __________________ (flow) very fast today — much faster than usual.
7. __________________ (it/ever/snow) in India?
8. We usually __________________ (grow) vegetables in our garden, but this year we __________________ (not/grow) any.
9. A: Can you drive?
B: No, but I __________________ (learn). My father __________________ (teach) me.
10. You can borrow my umbrella. I __________________ (not/need) it at the moment.
11. (at a party) I usually __________________ (enjoy) parties but I __________________ (not/enjoy) this one very much.
12. George says he's 80- years old but I __________________ (not/believe) him.
13. Ron is in London at the moment. He __________________ (stay) at the Hilton Hotel. He usually __________________ (stay) at the Hilton Hotel when he's in London.
14. My parents __________________ (live) in Bristol. They were born there and have never lived anywhere else. Where __________________ (your/parents/live)?
15. She __________________ (stay) with her sister at the moment, until she finds somewhere to live.
16. A: What __________________ (your father/do)?
B: He's a teacher, but he __________________ (not/work) at the moment.
17. What time __________________ (the banks/close) in Britain?
18. I don't understand the word 'aint'. What __________________ (it/mean)?
19. He is still ill but he __________________ (get/better) slowly.
20. The economic situation is already bad and it __________________ (get/worse).
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario